Van de ijzige kou naar bloody hot - Reisverslag uit Saint George, Verenigde Staten van Robin en Lianne Berg - WaarBenJij.nu Van de ijzige kou naar bloody hot - Reisverslag uit Saint George, Verenigde Staten van Robin en Lianne Berg - WaarBenJij.nu

Van de ijzige kou naar bloody hot

Door: roli

Blijf op de hoogte en volg Robin en Lianne

04 Mei 2016 | Verenigde Staten, Saint George

Dag 8. Na een nachtje koukleumen in een ietwat smoezelig motel zijn we, nadat we het ijs van de auto hadden gekrabd, extra vroeg richting Death Valley gereden. Het zonnetje scheen ons gelukkig weer vrolijk tegemoet en het eerste deel reden we boven de wolken. Een mooi gezicht, want je zag de wolken in een behoorlijk tempo tegen de bergen omhoog kruipen. Een stukje verder was het speciale er wel vanaf, toen reden we gewoon in de mist. Richting Death Valley werd de omgeving steeds droger en kaler met in de verte hoge besneeuwde bergtoppen. Kleine Juultje zou d'r niks aan vinden, want hier hangt nou niet bepaald een gezellig sfeertje. Om het voor mezelf een beetje spannend te maken kroop ik net voor Death Valley voor het eerst achter het stuur. Wat een heerlijk gevoel om over de slingerweggetjes te sjezen! Voor Ro ook best spannend geloof ik want hij remt steeds fanatiek met me mee. Overal zien we dwarreltjes boven de grond van de hitte, net als boven de bbq. Bloody Hot, maar de lange tocht door de hitte is het zeker waard! We stoppen als eerste bij de zandduinen waar we even doorheen struinen, om vervolgens een kijkje te nemen bij 'Salt Creek'. Een korte stop in het dorpje en daarna een pittig stukje wandelen bij 'Golden Canyon'. Hierna heb ik het wel een beetje gehad en blijf ik bij de stops steeds in de auto zitten koekeloeren, tot de bizarre witte zoutvlakte ineens tevoorschijn komt. Dan toch maar weer de auto uit, want daar moeten we natuurlijk even bovenop staan. Gaaf! We lopen steeds verder omdat het verderop witter lijkt. Uiteindelijk komen we conclusie dat dit gewoon zo lijkt door de afstand. Gauw de auto weer in om af te koelen en via de Artist Drive met uitzicht op Artist Palet (prachtige rotsen in Pasteltinten) door naar de laatste stop 'Zabriskie Point.' In dit geval hadden we het mooiste voor het laatst bewaard. Dat hadden we niet verwacht en we waren er bijna voorbij gereden, maar de nieuwsgierigheid won het deze keer van de vermoeidheid. Geen idee of de naam van dit natuurverschijnsel met zebra's te maken heeft, maar het heeft wel wat weg van het patroon van de zebra.

Eenmaal aangekomen bij het Motel in Pahrump keken we opnieuw onze ogen uit. Deze keer niet omdat het er zo mooi was, maar door het Casino die erbij hoort. Allemaal oude, smoezelige, verrookte en plat Amerikaans sprekende typetjes die fanatiek aan het gokken waren. Mijn eerste reactie: 'Oh my God Ro, moeten we hier echt slapen?' Veel te snel geoordeeld want na het inchecken kwamen we op de binnenplaats terecht en hadden we een heerlijke kamer aan een leuk zwembad. Na de lekkerste pizza calzone ever bij Nicco's Italian restaurant, zijn we om 19.00uur nog even het koude zwembad in gedoken om vervolgens op te warmen in de Jacuzzi. Heerlijk om even te ontspannen in de avond en bizar als je bedenkt dat Robin vanmorgen de auto nog stond te krabben.

Dag 9. Vandaag rijden we van Pahrump via Las Vegas naar Saint George. Het eerste stuk rijd ik en net voor Las Vegas neemt Ro het weer van me over om stress te voorkomen. Het is retedruk hier en iedereen rijdt elkaar links en rechts voorbij. Ro lijkt er geen moeite mee te hebben, hij manoeuvreert de auto als een echte man over de snelweg en ik navigeer als een kerel. We zijn een goed team met z'n beidjes want we zijn nog niet één keer verkeerd gereden. We verheugen ons ook ontzettend op de gekte van Las Vegas nu we langs de snelweg al wat gekkigheid hebben gezien. Tiesto is er ook als wij er zijn zagen we op een Billboard, dus we gaan wel even checken of er nog kaartjes zijn en of deze betaalbaar zijn... Nog geen uur nadat ik schreef dat we nog niet verkeerd waren gereden, reden we natuurlijk hartstikke verkeerd. Iets met de goden verzoeken?

Mijn hoofd kan alle indrukken bijna niet bolwerken en zelfs Robin heeft daar nu een beetje last van. Daarom besluiten we om na aankomst in Saint George lekker te relaxen aan het zwembad. Even bijkomen! Morgen het 'Zion National Park' in om een flinke wandeling te maken. We vertrekken vroeg want het wordt erg warm. Ik heb er d'r weer zin in!

• 04 Mei 2016 - 10:34

H En D:

Wat fijn dat jullie zo genieten ,en nog mooier dat ook wij weer mogen meegenieten.
    Mooie reis nog samen. Gr ons.

• 04 Mei 2016 - 10:35

Geke:

Kippies on tour... ENJOY!!!