De laatste mijlen - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Robin en Lianne Berg - WaarBenJij.nu De laatste mijlen - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Robin en Lianne Berg - WaarBenJij.nu

De laatste mijlen

Door: roli

Blijf op de hoogte en volg Robin en Lianne

14 Mei 2016 | Verenigde Staten, Las Vegas

Het is inmiddels alweer dag 16. Vandaag rijden we van Page richting Mexican Hat. Een dorpje midden in de woestijn dat dicht bij Monument Valley ligt. Mij niet bekend, maar mannen schijnen dit te kennen van films, vooral western. Hier ben ik niet zo in thuis... De weg er naartoe is lang, droog en kaal. Die kale stukken spreken me toch niet zo aan. De omgeving is gewoon niet gezellig, maar dat is dan ook het enige. Want wat daar dan wel weer heel erg leuk aan is, is dat er ineens vanuit het niets weer iets bijzonders opdoemt. Zo ook vandaag. Ik ben dan wel niet thuis in de films van cowboys en indianen, maar deze omgeving herken ik! Misschien onbewust toch iets opgeslagen toen pap naar die films keek? Geen idee, maar wel supervet! Ik vraag me af of ik dit ook zou kunnen herkennen van Lucky Luke de tekenfilm. Zou kunnen volgens Ro, maar hij kent het van 'Forrest Gump' en 'The Good, the bad and the ugly' en 'Back to the future' Geen idee, maar oké... Eenmaal bij de poortjes aangekomen, besluiten we het park niet in te rijden. We voelen niet zo de behoefte om met een indiaan door de woestijn te trekken of zelf over lange hobbelige zandpaden te rijden. Meestal zijn die dingen van veraf mooier dan van dichtbij kwamen we al eerder achter, dus we laten het erbij en gaan opzoek naar Gooseneck State Park. Dit lijkt op Horseshoe Bend, maar dan met drie lussen. Weer gigantisch, maar dit overtreft de Grand Canyon natuurlijk niet. Daar kon ik gisteren echt uren blijven zitten turen, niet normaal gewoon. In dit "park" vind ik een lugubere sfeer hangen. Een beetje doods. Ik vind het maar niks en ik zit al snel weer in de auto. Waarschijnlijk heeft het er mee te maken dat Robin me ineens verhalen vertelt over zeer giftige spinnen (zwarte weduwe?) en schorpioenen. Om het nog een beetje op te leuken wijst hij naar gaten waar ze weleens in kunnen zitten... In het dorpje lijkt het of we terug zijn gegaan in de tijd. Ons motel heeft golfplaten als dak, er staat een hele oude trekker in het veld, veel rotzooi zoals oud ijzer er omheen en een openlucht restaurant waar stakes worden gebakken boven het houtvuur. Ruikt erg lekker, maar de reviews zijn niet te best... We belanden na wat onderzoek in een fantastisch tentje verderop met Rock & Roll muziek, een pooltafel in het midden en veel oude foto's aan de muur. Wat een verrassing! In Mariposa ontbeten we steeds in een soortgelijk tentje en dat hebben we de rest van onze trip wel een beetje gemist. Ik dacht echt overal zulke tentjes aan te treffen. We weten nu dus ook al wat we morgenvroeg gaan doen! In Las Vegas komen we dit vast niet meer tegen, dus daar gaan we nog even lekker van genieten. Ik hoop dat ze weer rondlopen met de lekker geurende volle koffiepot. Gezellig! Inmiddels heb ik uitgevogeld of de tekeningen van Lucky Luke overeen komen en dat blijkt inderdaad het geval.

Dag 17. Vandaag rijden we via 'route 66' naar Las Vegas. Robin voorspelt een saaie rit, maar ik vind dat we de route niet aan ons voorbij kunnen laten gaan. Nu we er toch zijn... En inderdaad, hij had gelijk. Wat een dooie boel! Maar we kunnen nu in ieder geval zeggen dat we over de route 66 hebben gereden. Onderweg nog even gestopt bij een souvenirswinkeltje vol met toeristen, van die typische oude auto's er omheen, een windmolen, een oude pomp en niet te vergeten bijpassende muziek. Snel wat kiekjes geschoten en weer door. De reden dat ik de route wil rijden is het teken op de weg. Die moet natuurlijk op de foto. Je raadt het al... nergens een teken te bekennen. In het dorpje Kingman eten we wat en daarna de snelweg op. Net daarvoor zien we toch nog HET teken op de inmiddels zeer drukke weg. Ro houdt het verkeer in de gaten en ren steeds de weg op om een goede foto te maken. Ik ben niet snel tevreden, dus ik ren zo'n vijf keer heen en weer. M'n leven ervoor gewaagd, maar ik heb een foto. Olé!! Net voor Las Vegas pikken we nog even de 'Hoover Dam' mee. Dit schijnt nu nog de grootste dam ter wereld te zijn, maar China bouwt een nog grotere volgens Robin. We vinden het beide niet heel boeiend want we hebben nog maar één ding in het vizier: LAS VEGAS!!! Na al dat gereis hebben we ontzettend veel zin in heerlijk luieren, eten, lezen, beetje gokken, mensen kijken en slapen. Sjongejonge wat hebben we het toch druk gehad met alle indrukken de afgelopen weken. Daar moeten we natuurlijk nog wel van bijkomen :p

  • 14 Mei 2016 - 20:15

    Mariët:

    Wauw wat een toffe avonturen hebben jullie beleefd en wat een prachtige dingen hebben jullie gezien!!! Geniet volop van jullie laatste dagen! :-)

  • 14 Mei 2016 - 20:45

    Mirjam Vd Werf:

    Wat een mooi verslag weer, ik zie alles bijna zo voor me! En ik kan me voorstellen dat jullie moeten bijkomen van al die indrukken. Veel plezier de laatste dagen in Las Vegas!

  • 15 Mei 2016 - 14:45

    Sabrina :

    Wat een fantastische reis! Geniet van jullie laatste vakantiedagen in Las Vegas!!! VIVA LAS VEGAS!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Las Vegas

Robin en Lianne

Actief sinds 15 Juli 2012
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 26241

Voorgaande reizen:

25 April 2016 - 17 Mei 2016

Verenigde Staten

14 Juli 2014 - 06 Augustus 2014

Zuid Afrika

17 Juli 2013 - 08 Augustus 2013

Sri Lanka

17 Juli 2012 - 16 Augustus 2012

Bali en Lombok

Landen bezocht: